Sunday, August 7, 2011

En vecka

Jag har varit här i en vecka nu och so far so good! Resan hit var lång och jobbig och när vi (jag och 2 andra utbytesstudenter) kom fram så var våra väskor inte med. Vi hade bytt flyg i Texas och hade en halvtimme på oss och väskorna han inte med. Så det första vi gjorde var att åka till en affär som har allt, Walmart, och köpte kläder. Sen under veckan har jag varit på en vattenpark, varit hos min värdpappas syters sommarhus och hjälpt dem med att sätta upp möbler, fått autografer från Nebraska Cornhusker fotbollsspelare (amerikansk fotboll) på deras stadium, ätit ute, haft grillkväller, minigolf, varit på gymet, kollat på airboats. Idag tog jag och Doug och hans flickvän en cykeltur i ungefär 1,5 timme så jag fick se hur det såg ut lite utanför stan. Sen spelade vi golf och jag fick 2 par så jag är väldigt nöjd! och sen gick vi ut och åt, såklart haha.

Doug har också 2 hundar som är underbara! Den ena heter fluffy och är 16 år. hon är typ blind och hör typ inget och hon är en blandning av pitbull och rotweiller och tydligen var hon "utbildad" till att döda...inte människor men nånting när hon var liten men hon är aldrig sur eller nånting! Den andra heter Ace och är 3 år och vill leka hela tiden! Jätterolig. Vi lekte lite med flicklampan igår och han jagar lyset hela tiden och blir aldrig trött! Doug jobbar mycket men vi är alltid med hans systrar och deras män och deras vänner så det är kul! Sen har dougs flickvän barn som jag bl a åkte till Lincoln med för att få fotbollsautograferna och varit lite med.

På tisdag ska jag till skolan för att träffa någon som ska hjälpa mig med vilka klasser jag ska ta och säkert aktiviteter efter skolan också. Så jag vet inte riktigt vilka klasser det blir men det är några obligatoriska klasser jag måste läsa, annars är det fritt! Jag funderar bland annat på att ta "hur man tar hand om en bil"...o juste, min värdpappa har köpt en BIL till mig!!! haha så om någon månad kommer jag att ha körkort och kunna köra runt själv!! sweeet!

Imorn blir det en lugn dag så det ska bli skönt :) Peace

No comments:

Post a Comment