Sunday, August 28, 2011

En helg i nebraska

I fredags hade vi får första fotbollsmatch för säsongen och vi hade inte vunnit premiärmatchen på fyra år men nu ändrades det. Vi vann med 35-0 och vi gjorde alla poäng den första halvleken. Vi gjorde 5 touchdowns och så fick jag göra 5 PAT's, point after touchdown, och jag satte dem alla. Det var hur nervöst som helst innan jag gjorde min första PAT för jag ville inte klanta till mig men det gick ju bra! Det var verkligen kul för ett par timmar innan matchen så kommer massa folk för att umgås och äta utanför vår staudium och sen så fylls läktarna mer och mer tills de är fyllda. Det var runt 1000 pers som kollade på matchen och just den matchen så hedrade vi skolans fotbollslag från 40-talet då de var obesegrade under hela säsongen och då inget lag gjorde något poäng på dem så det var en stor grej och riktigt riktigt kul! Efter matchen så gick jag och några kompisar och köpte glass och sen hem till en kompis för att se på film.

Dagen efter hade vi träning/möte med laget och joggade och stretcha och sen kollade vi igenom matchen från dagen innan för att se vad som var bra och så. Vi fick också donuts, runt 3 var, och dricka och det känns jättekonstigt eftersom de säger åt oss att äta och dricka så mycket som vi kan. Det är ju klart eftersom det är ett fotbollslag men det känns ändå lite underligt. Donuts på träningen. Sen under dagen så gick jag till Nebraskas state fair som är här i Grand Island. Folk från hela staten kom och tom folk från andra stater kom också. De hade åkattraktioner, matstånd, djur att titta å och en massa olika sorters tävlingar med djur som till exempel den finaste hönan, grisen och så och sen gris-race, man kan också se när grisar föds...och massa andra saker. Den kommer hålla på i ungefär 2 veckor och det var bara den andra dagen. Så jag kommer gå tillbaka dit igen! Efter det åkte jag till Dougs familjs sommarhus som ligger en dryg timme bort från Grand Island. Jag kom dit runt 7-tiden så vi gjorde inte så mycket den kvällen men idag så åkte vi en massa jetski, ring och kneeboard! det var riktigt kul och sen kom jag hem för att äta middag med familjen. Nu ska jag sova för att gå upp till den andra hela skolveckan för i år :)

No comments:

Post a Comment