Monday, August 15, 2011

Football!

Nu har jag varit här i två veckor och skolan börjar på torsdag vilket jag längtar till! Den senaste veckan har jag varit upptagen med fotboll (dock inte riktig fotboll^^) som börjat 6.30 på morgonen varje dag och sen antingen nästa träning vid 11 eller 4 eftermiddagen. I tisdags efter jag hade pratat med en dam i skolan om vilka klasser jag skulle läsa så gick jag ut till fotbollsplanen där de träna och pratade med tränaren. Han sa att jag skulle komma nästa dag och det gjorde jag. Jag ville prova vara kicker och jag fick prova både att göra field goals vilket är när man ska skjuta bollen mellan stolparna och sen kickoffs som är när man ska skjuta bollen så långt man kan i början av matchen. Båda gick bra och den bästa är skadad så jag vet inte om jag får spela med Varsity (det bättre) eller JV men att bara få vara med i laget duger för mig men självklart ska jag göra mitt bästa hur som helst!!

I tisdags var jag alltså på skolan för att bestämma vilka lektioner jag skulle läsa och det blev: första terminen: Matte, styrketräning, intro to business, franska, engelska, miljövetenskap och ekonomi. andra terminen: matte, public speaking, government, franska, engelska, astronomi and miljövetenskap. Jag kommer kanske byta klasser men vi får se.


I fredags var jag volontär och hjälpa till att hälla smör i popcornen med två andra utbytesstudenter och några till på en biosalong. Sen fick vi se filmen och få gratis popcorn och gratis dricka och sen fick vi städa. Det var kul och helt klart värt det eftersom allt var gratis. När vi hade städat klart så tog en kille oss på en rundtur i biografen och det var en gammal biograf med endast en bioskärm. Vi fick se en massa saker som inte hade snvänta sedan 30-talet och han sa också att biografen var hemsökt. två killar från fotbollslaget kom också dit och vi åkte sen till Wall mart (affär som har allt) och gick runt där. Hehe har man tråkigt går man tydligen dit^^


Annars under veckan har jag varit med Doug, hans flickvän och hennes barn och cyklat, ätit ute på en massa olika restauranger, gjort svenska pankakor som tyvärr blev lite misslyckade, gått runt i affärer, spelat tv-spel och tagit det lungt! Denna vecka blir det mer fotbollsträning, jag kom hem från en för en liten stund sen och jag ska iväg igen vid halv 4 på träning. Sen börjar ju skolan som sagt på torsdag vilket jag längtar till :P


Nu ska jag sova! :)

No comments:

Post a Comment