Tuesday, August 23, 2011

High School Spirit


Nu har high school börjat på riktigt och nu är det game-week. Den första dagen i skolan var egentligen inget specielt. Jag gick till alla mina lektioner och vi fick reda på lite vad vi skulle göra under året och sen var det fotbollsträning efter skolan från 4-7. Så kommer det se ut hela hösten: Skola från 8-3:30 och sen fotbollsträning. Så det är långa dagar! Jag har också bytt lite lektioner så nu har jag istället: Matte, Weights, Intro to business, Foods, Lunch, English, Computer App och sist Economics. Det är inga jobbiga lektioner men jag tror jag kommer lära mig en hel del så det känns jättebra och jag skippade alltså franskan och miljövetenskap.  Så på torsdagen (första dagen) och fredagen var inget specielt. Många visste inte ens att jag var en utbytesstudent för det går ju så många på skolan och vissa trodde väl att jag var en freshmen, vilket är 3 år yngre än vad jag egentligen är, för här är det verkligen så att de äldsta är de största och sen neråt och jag är ju inte så stor så de trodde väl att jag var en av de nya freshmens som precis börjat på skolan haha. Men i måndags och idag visste fler att jag var från Sverige och många har sagt hej fast jag inte vet vilka de är hehe.

I helgen hade jag träning på morgonen och sen var jag med kompisar från fotbollslaget och spelade tv-spel, åkte go-kart, var vid GI’s största Mall, åkte till Lincoln, spela basket och var med min värdpappa. Tyvärr har jag inte så jättemycket tid att spendera med min värdpappa för han jobbar från 8-6 alla dagar förrutom söndagar och sen har jag fullt upp från 8-7 på kvällen så när jag kan så försöker jag spendera tid med honom och då äter vi, tittar på tv, går ut med hundarna, spelar golf eller bara tar det lungt.

Nu är det alltså the first game-week och det innebär att vår första fotbolls (amerikask) match spelas nu på fredag. Jag kommer att få vara med och troligtvis få göra både PAT’s (Point after touchdown) och fieldgoals och kanske kanske Kickoffs vilket är jättekul! Det är verkligen en stor grej här och man känner redan av high school spirit”en”. Idag sa vår coach att vi ska ha på våra Jerseys (matchtröjor) på fredag för att visa att vi ska spela match och så. Sen är matchen klockan 7 och jag kommer inte spela mycket men när jag väl gör det gäller det att fixa några poäng! Så jag börjar bli nervös!

Juste, i lördags så träffades alla seniors från fotbollslaget för att göra en film till the Pep-rally som var i Tisdags. Vi samlades lite utanför stan och en brandbil var där och ett film-team också. Två bilar var också där och vi skulle förstöra dem så mycket som vi kunde med baseboll-trä'n, yxor, kofotar etc. Det var riktigt kul och det var ett perfekt tillfälle för att visa sina känslor fysiskt! Så om man känner att man vill göra nått dumt så slå sönder en bil! It helps ^^. Brandbilen var också där för att spruta vatten på oss så att det skulle se ut som att det regna och de filma ju så nu har jag det på DVD. Det var också första gången fotbollslaget har fixas detta för the seniros och det kommer nu bli en tradition för alla seniros i fotbollslaget. Sen på the Pep-rally visade de filmen vilket var kul! Pep-rally är ett event för alla som vill gå på kan gå på där de peppar upp alla inför årets alla sporter och där cheerleaders och dansare visar upp sig och skolans stora band spelar.

Imorn kommer jag också försöka att ta mitt körkorts test  om jag hinner och ifall jag klarar det kan jag börja träna köra och när jag är redo får jag köra upp och sen har jag mitt körkort. Låter ganska enkelt och sen kostar det inte ett dugg mycket jämfört med vad det gör i Sverige. Så nu ska jag sova så jag orkar med det! God Natt eller God Morgon i Sverige J.

No comments:

Post a Comment