Saturday, July 23, 2011

Boston!!!

Så vad har hänt sen senast? Vi har gått på lektioner, gått på aktiviteter som year book, weights, fitness, talent show, movies, soccer, fotball, swimming, baseball etc. Vi har också åkt ut med klasslaget på volleybollturneringen och den klass som vinner får åka till Ben and Jerrys glasfabrik i Vermont... Det kommer tydligen härifrån i vermont nånstans!! MEN det finns andra sätt också för att åka till Ben and Jerrys som typ att vinna the talent show. Sen har vi också en tävling som handlar om att få så många kort som möjligt och dem får man när man pratar engelska så att lärare och returnees hör en. Jag leder i klassen och det kan också betyda att jag får åka till glassfabriken!! Är man halledare, som jag är, och ser till att alla är på sina rum en viss tid får man också sånna harrypotter-kort och man kan lättare bli en returnee för nästa år. Sweet! Igår var vi iaf i Boston. Vi åkte tidigt på morgonen och kom hem sent så vi var där hela dagen. Vi var bl a på Harvard och träffa en professor i skrivande och kolla runt lite. Wictor fyllde också år så vi sjöng för honom där och han fick en kaka med ljus i. Sen gick vi till USS constitution och sen shopa lite. Sist var vi på restaurangen Dicks last resort. Servitörerna är riktigt otrevliga och så men på ett roligt sätt. Vi fick t. ex pappershattar på oss där det stod massa olika roliga saker. Maten var också riktigt god! Så reastaurangen är att rekomendera för den som åker till USA nån gång. Finns på fler ställen än i Boston. Så dagen i Boston slutade bra! Imorn ska vi åka till en beach hela dagen och sola och bada och åka kanot, spela sporter och så. På Måndag blir det barbeque och baseball match. Ska bli fett kul! Jag har också fått en värdpappa nu! Jag hade bara en välkomstfamillj innan så det känns hur bra som helst! Vet inte så jättemycket om honom än men ska ringa honom på Tisdag innan Baseballmatchen. Och då kommer jag att skriva mer!:) Förresten verkar det som om det blir kontigt när man lägger in bilder men jag ska försöka fixa det när jag kommer till min värdpappa. Annars kommer ni kunna se bilderna på facebook.

No comments:

Post a Comment