Sunday, April 1, 2012

2 months left...

Jag tror inte jag skulle kunna försörja mig på blogga så ofta som jag bloggar... aja, bättre sent än aldrig! Två månader sen ungefär var det sedan det senaste inlägget. 2 månader kvar nu bara också, jag kan inte fatta det! Jag har varit här i 8 månader idag och jag nu inte ens 2 månader kvar. Flyget går ifrån flygplatsen här i Grand Island den 29 maj och jag kommer hem den 30 till Arlanda! Det ska bli jättekul att komma hem och träffa alla igen, men jag vågar inte tänka på hur mycket jag kommer sakna allt här! Min värdpappa är hur fantastisk som helst och så är även han släkt och vänner! Jag har också skaffat mig en massa hur bra kompisar som helst och det är verkligen inte sista gången jag ser alla, men ändå sorgligt!

Vad har hänt under de två månaderna då? Fotbollen har ju börjat och vi har vunnit alla våra 5 matcher! Vi är rankade som # 2 i staten, # 2 i den centrala regionen i usa och # 9 i hela landet, så jag hamnade verkligen på ett bra ställe! Förhoppningsvis så vinner vi alltihop nu i vår! Det blir tufft och vi har ungefär 18 fler matcher att spela men det ser bra ut faktiskt! Så det är fullt upp med fotbolls alltså!

Vädret är hur fint som helst. Runt 25-30 grader har det varit hela veckan så det är jätteskönt! Lite kallare kommer det bli nästa vecka men efter det ser det ut som att det kommer bli varmt igen! Vem vet, jag kanske får uppleva en tornado innan jag åker hem.

Så senare idag kommer jag kanske åka lite jetski så sånt blir det också nu när det är så varmt! Härligt!!!

För en månad sen så kom ju också min familj hit! Det var hur kul som helst att se dem igen! De stanna här i några dagar och sara och jacob följde med mig till skolan i ett par dagar. Sen fick mamma och pappa också se skolan och sen alla min kompisar och värdfamilj och staden såklart :) Sen efetr det så åkte vi till Washington DC i några dagar och sen till Orlando i Florida i ungefär en vecka. Hur kul och skönt som helst :) Vi träffa en congressman i DC och vi fick en privattour i the capitol, library of congress, gick till massa monuments och memorials och vita huset gick vi till också såklart! I florida så gick vi till Unversal studios i 2 dagar. Harry Potter delen var det coolaste och det bästa tror jag! Sen var alla åkturer riktigt roliga också! Beachen åkte till i en dag på västsidan nära Tampa, och så gick vi och shoppa en dag, såklart..., och sen så gick vi till en vattenpark en dag :) Den sista dagen efter vattenparken så åkte jag och sara slingshot. Man sitter i en stol, 2 åt gången, i typ en runt boll, med 2 rep på båda sidorna som sitter fast i 2 stora torn på båda sidor. Sen helt plötsligt så skjuts man upp hur högt som helst så man kan se hur långt bort som helst. Det var hur kul som helst och man får värsta adrenalinkicken. Så om ni ser det nån gång så prova det, det är hur roligt som helst! Sen var det dags att säga hejdå :( Det åkte tillbaka hem och jag åkte till washington i ett par dagar igen för att hälsa på min kompis Jacob Ware. Jag stanna hos honom i 2 nätter och vi spela hockey där Washington Capitals tränar och lite andra blandade saker. Sen var det dags att åka hem. Skolan börja igen och den veckan började fotbollssäsongen. 

Skolan går bra men lite mer saker att göra nu eftersom jag tar lite svårare klasser nu. AP US History och CCC English är väl de svåraste men om man gör läxorna så går det bra. Bara en månad kvar i skolan ju...lite drygt! Vi tar studenten den 13 maj, men vi slutar med allt plugg en veckan innan tror jag. Sen är finalen i fotboll den 15 så förhoppningsvis så tar vi oss dit! Om 2 veckor är det också Prom! Vilket kommer bli riktigt kul! Jag kommer gå med en som heter Caroline och vi är bra kompisar så det kommer bli kul! Så nu får jag se till att ta vara på tiden och njuta av allt här! Gud vad jag kommer sakna allt och alla här!

Får skriva snart igen! Ha det bra tills dess :)

No comments:

Post a Comment